Службата за селското стопанство в чужбина към министерството на земеделието на САЩ ще отпусне 202,7 млн. долара на над 60 селскостопански организации, за да помогне за разширяването на пазарите за износ на американска селскостопанска продукция и храни чрез Програмата за достъп до пазара и Програмата за разработване на външните пазари. Това беше съобщено от правителството на САЩ, цитирано от електронното издание The Cattle Site.
„В това уникално публично-частно партньорство министерството на селското стопанство на САЩ и американският селскостопански отрасъл работят съвместно за разширяване на пазарите по целия свят за произведените в Америка висококачествени селскостопански продукти и храни. При положение, че браншът ще вложи същата сума, държавните инвестиции в програмите за разработване на пазарите не само увеличават приходите и количествата на селскостопанския износ, но и подобряват доходите на фермите и подсилват икономиката на САЩ”, заяви администраторът на службата Дениъл Уайтли.
По отношение на Програмата за достъп до пазара службата осигурява 175,6 млн. долара през финансовата 2023 г., приключваща на 30 септември, на 67 неправителствени организации и сдружения, които ще използват финансирането, за да подкрепят американските производители с маркетингови и промоционални дейности по целия свят, включително пазарни проучвания, техническо подпомагане и подкрепа при участието в международни панаири и изложения. Средното частно вложение по програмата е над 2,50 долара за всеки долар държавна помощ.
През програмата за раработване на външните пазари службата предоставя 27,1 млн. долара през финансовата 2023 г. на 20 търговски организации, представящи селскостопански производители от САЩ. Програмата е насочена по-скоро към общо популяризиране на произведената в САЩ селскостопанска продукция, отколкото към представянето на маркови продукти на потребителите.
С предимство ще се ползват организациите, които представят цял бранш, в които членуват производители от цялата страна или са популярни на национално ниво. Тези организации ще допринесат със със средно почти 2,50 долара за всеки долар федерална подкрепа през програмата, като ще извършват дейности, помагащи за запазване или увеличаване на търсенето на американска селскостопанска продукция извън страната.
„Службата за селското стопанство в чужбина работи усилено всеки ден, за да разшири международните пазари за произведените в САЩ селскостопански продукти и храни, да премахне търговски бариери и да подпомогне американските фермери и производители с ресурсите, които са им нужни за достигане до потребители по целия свят. Селскостопанският износ на САЩ достигна рекордните 196,4 млрд. долара през финансовата 2022 г., подсигурявайки около 1,2 млн. работни места”, подчерта Уайтли. Той приписа този успех в износа на двете програми, като според него те са от съществено значение в помощта за селскостопанските организации, представящи хиляди производители и компании, да отворят и разширят пазари за американската продукция и да увеличат световната продоволствена сигурност.