Начало » Важно за фермера » Гори и екология
28.10.2022 г.

Надлез за мечки и подлез за вълци изградиха на автомагистрала Струма край Дупница

Надлез за мечки и подлез за вълци изградиха на автомагистрала Струма край Дупница

Надлез за мечки и подлез, условно определен за преминаването на вълци са две от съоръженията, намиращи се в района на ЛОТ 1 на АМ Струма. В близост има и виадукт, който, поради своята големина, е едно от удобните места за преминаване на животни. Ръководителят на проекта за България Петко Цветков разказа, че основната задача на проекта е да оцени и подпомогне функционирането на екологичните коридори. Това са местата, където дивите животни намират най-добри условия, за да преминават от едно място на друго.

Надлезът за мечки е замислен с цел да възстанови местата за преминаване на мечките от Рила, Верила и Витоша към западните гранични планини.

В момента се събира информация доколко тези съоръжения са полезни. За целта са поставени фотокапани, които документират преминаването на животни. На надлеза е констатирано преминаването предимно на по-дребни животни – чакали, лисици и белки. На съседното съоръжение е установено, че са преминавали видри.

Едрите животни са забелязвани рядко. В близост до магистралата е забелязан благороден елен, както и дива свиня. Подлезът за вълци е един от най-интензивно ползваните от животни. Там са установени диви прасета, язовци и други диви животни.

Данните до момента показват, че предимно млади животни преминават по тези съоръжения.

Според експертите тези съоръжения имат нужда от подобрения, едно от тях е в района на надлеза да се засадят храсти и дребноразмерни дървета, за да може животните да се чувстват в среда, близка до естествената. Те не трябва да срещат бариери по пътя си, а да преминават безпрепятствено.

Проверка на едно от съоръженията показва, че мрежите не са достатъчно високи и плътни и трябва да бъдат плътно закрепени в земята, за да няма опасност по-дребните животни да се озоват на пътя.

ЮЗДП е асоцииран партньор на проекта, обясни инж. Ваня Каменова, началник отдел „Програми и проекти“. Една от грижите на Предприятието е стопанисване на дивеча, а специалистите могат да бъдат полезни при определяне на естествените екологични коридори и правилно проектиране при бъдещо изграждане на магистрали.

Пилотната зона Коридор „Рила – Верила – Краище“ работи за популяризирането на екологичните коридори в България и връзката им с влиянието на транспортната инфраструктура.

Пртньорите по проекта SaveGREENработят за повишаване на капацитета на експерти, администрации и медиите в България по темата за екологичните коридори и връзката им с влиянието на транспортната инфраструктура върху свързаността на ландшафта, опазване на биологичното разнообразие и смекчаване на климатичните промени.

Надлез за мечки и подлез за вълци изградиха на автомагистрала Струма край Дупница
6713
 

Последни материали
Виж
Бюджетът от над 70 млн. лв. за 2024 г. ще бъде разпределен между над 8000 тютюнопроизводители
Съветът по тютюна гласува ставките по преходната национална помощ
Зърнената мафия в Украйна изнудва при издаване на фитосанитарни сертификати*
Министерство на иновациите и растежа
Начало на информационната кампания за иновации в малките и средни предприятия
Турският президент Реджеп Ердоган се обяви за възобновяване на „зърнената сделка“
Министърът на енергетика Жечо Станков
Приоритет на държавата са инвестициите в солари за домакинствата
Българска роза отчете ръст на продажбите на гюлово масло
Свързани материали
Виж
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини