Изпълнителна агенция по горите (ИАГ) и нейните структури извършват проверка на дейността на „Общинско предприятие – Копривщица”, като инспекциите са започнали веднага след подадени на 18 юли сигнали за нарушения, съобщиха от агроминистерството. След като приключат проверките по нарушенията, изнесени в медиен репортаж, ще бъде уведомена и прокуратурата, както и кмета на Община Копривщица, посочиха от ИАГ. Самата агенция ще състави актове за констатираните при проверката нарушения.
Става въпрос за нередности в общински горски територии и земеделски земи с горска растителност, които се стопанисват и опазват от Общинско предприятие – Копривщица, за което депутатът Александър Дунчев е подал няколко сигнала през настоящата седмица, първият от които на 18.07.2022 г.
Още същия ден служители на РДГ-София са започнали инспекциите, като в последствие са се включили и служители на ИАГ. Установена е незаконна сеч с ориентировъчен обем от 151 кубически метра лежаща маса, 21 кубически метра трупи и 6 пространствени кубически метра дърва за огрев. Поради големия обем на дейността, която следва да се извърши, проверките продължават.
Проверяващите са съставили 3 акта за административни нарушения по Закона за горите на регистриран лесовъд, получил позволителните за сеч и осъществяващ контрола при извеждане на сечта, а също и на двама служители от общинското предприятие за неизпълнение на вменените им задължения. За издадени 17 превозни билети от служители на ОП-Копривщица, без да има извършена сеч през 2022 г. и сеч на дървета без контролна горска марка, нарушителите ще понесат отговорност по Наказателния кодекс. РДГ-София е подадела и сигнал до Районна прокуратура в Пирдоп за преценка за наличие на достатъчно данни за търсене на наказателна отговорност.
След извършената проверка през юни 2022 г. в прокуратурата са подадени и още два сигнала – първият за сеч в имоти, земеделски територии, за които има издадени разрешителни за сеч, а вторият – за констатирана сеч в земеделски територии върху 3 дка, като няма издадени разрешителни за сеч от кмета.