През миналата година приходите от износа на свинско месо от САЩ надхвърлиха 8,1 млрд. долара, поставяйки нов рекорд, като досегашният бе от 2020 г. – 7,7 млрд. долара, сочат данни на министерството на търговията на страната, цитирани от американския Национален съвет на производителите на свинско, съобщи електронното издание Agri Marketing. Изнесените количества обаче са намалели с над 1,8% спрямо 2020 г. до 2,922 млн. тона
Както и през 2020 г., Китай е основен външен пазар за свинското, произведено в САЩ, с малко под 1,7 млрд. долара, макар да изпреварва Япония с едва 3,8 млн. долара. В количествено изражение обаче е азиатската държава закупила с 25% по-малко свинско. Анализатори изтъкват, че това се дължи най-вече на ответното мито от 25%, наложено от Пекин върху доставките на американско свинско в отговор на митата в същия размер за китайски стоки, внасяни в САЩ.
Останалите големи вносители на свинско от САЩ са Мексико с 45% увеличение на приходите спрямо 2020 г., Канада с от 12% повече и Южна Корея с 23%. Значителен е ръстът на износа на американско свинско за Колумбия – с 58% спрямо 2020 г. , за държавите от Централна Америка и за Филипините, увеличили вноса с 69% след понижаване на митата върху вноса и увеличаване на квотата.
В количествено изражение най-големият клиент за свинското от САЩ е Мексико, като страната държи първото място вече цяло десетилетие с изключение на 2020 г., когато на него се изкачи Китай.