От началото на 2022 година във всички звена и офиси за административно обслужване в централната и местната администрация се регламентира изричното използване на телефон като канал за комуникация с потребителите. Създават се ясни и конкретни насоки и препоръки, като се разширява приложното поле на телефоните за предоставяне на административни услуги на гражданите, за запитвания и информация.
Това става възможно с приетите промени в Наредбата за административно обслужване, одобрени на последното заседание на Министерския съвет. Промените са разработени след извършено мащабно наблюдение, финансирано с европейски средства, на съществуващите практики за използването на телефоните при административното обслужване и констатираните правни и практически дефицити.
Регламентира се общ стандарт за осигуряване на телефонно административно обслужване на английски език. Въвежда се и изискване за обявяване на вида на телефонните номера за комуникация - платени или безплатни, заедно със стойността на съответното обаждане.