През миналата година продажбите на вина и твърд алкохол на търговете на американската аукционна къща „Сотбис” са намалели с 22% до 92 млн. долара, съобщи електронното издание MarketWatch, като се позова на отчета на компанията. Това се е случило въпреки нарасналият брой на специализираните търговеза алкохол онлайн до 20 от 6 през 2019 г., докато провежданите на живо са останали на дотогавашното ниво – 21.
Най-популярни са алкохолните търгове на „Сотбис” в Азия, откъдето са дошли 73% от приходите през миналата година. При твърдия алкохол те са нараснали до 19% от всички при 13% през 2019 г. и едва 1% през 2016 г. От изданието отбелязват, че силнит интерес към този сектор и накарал аукционната къща да наеме двама специалисти, а в момента търси и трети.
Сред най-скъпите покупки през 2020 г. са 52-годишно уиски „Каруизава” (над 435 хил. долара), 62-годишно „Далмор” (близо 324 500 долара), както и една от най-старите бутилки в света от френския коняк „Готие” от 1762 г. (144 500 долара).