В САЩ продажбите на картофи на дребно нараснаха с 31% в стойностно и с 32% в количествено изражение от средата на март до средата на юни спрямо предходния 3-месечен период, след като потребителите започнаха да готвят предимно вкъщи на фона на предприетите мерки срещу разпространението на коронавируса, отдавайки предпочитанията си на дълготрайността на продуктите, съобщи електронното издание FreshFruitPortal.
Без полуфабрикатите, където продажбите в САЩ са намалели с 23% в стойностно и 51% в количествено излажение, при всички категории картофи е отчетен ръст, като в повечето случаи той е двуцифрен.
Най-силно е увеличението на продажбите при сушените картофи – с 59% в стойностно и 49% в количествено изражение. При свежите картофи ръстът е съответно с 46% и 35%.