За да избегнат заразяването с новия коронавирус, доста китайски фермери купуват семена, помощни материали и техника за предстоящия активен сезон по интернет, а това осигурява огромен импулс за развитието на електронната търговия, съобщи „Ройтерс”. През февруари китайската платформа за електронна търговия Pinduoduo отчете ръст на продажбите на селскостопанска продукция, включително на семена, торове и пръскачки, от почти 1000% спрямо същия месец на миналата година. „Свидетели сме на силна тенденция фермерите вече да разчитат на своите смартфони за покупката на оборудване по интернет”, заяви говорител на Pinduoduo. Той уточни, че през последния месец над 4,3 млн. фермери са направили поръчка през платформата.
При конкурентите им от Taobao, собственост на Alibaba Group, продажбите на селкостопанска техника през февруари, включително на мотокултиватори и сеялки, са се увеличили със 78% спрямо същия месец на 2019 г., а покупките на семена и торове са скочили със 100%. Според говорител на онлайн магазина продажбите на фуражи пък са нараснали с 233%.
„Във всяка брънка от веригата за доставки на хранителни стоки и в селскостопанската дейност цифровите приложения най-вероятно ще продължават да бъдат внедрявани и усъвършенствани”, твърди анализаторът за пазара на потребителски стоки в специализираната в отпускането на крдити за фермерите холандска финансова институция Rabobank Мишел Хуан.
През последните години Китай насърчава разпространението на електронната търговия в селските региони на страната като част от борбата с бедността. Данни от Китайския статистически отчет за развитието на интернет сочат, че към средата на 2019 г. работещите в селското и горското стопанство, животновъдството и риболова са били едва 8% от всички потребители на интернет в страната.