Консумацията на бутилирана вода на глава от населението в България през 2019 е била 96 литра, като ръстът е с 5,1% спрямо година по-рано, съобщиха от „Девин“ ЕАД. Според агенция AC Nielsen България общият обем на продажбите достигат 660 милиона литра.
„През 2010 г. консумацията е била средно под 63 литра на човек, което прави общо увеличение от 52% за период от почти 10 години. Въпреки това, България изостава от останалите пазари в региона по отношение на консумацията на бутилирана вода – например в Гърция тя достига 135 литра на глава от населението за миналата година, а в Румъния - 111 литра на глава от населението“, посочва Томас Кренбауер, главен изпълнителен директор на Девин ЕАД. Производството на компанията е нараснало с 5,6% в брой бутилки в сравнение с 2018 г.
Инвестицията в завода в град Девин през миналата година е била в размер на 6,6 милиона лева. През 2019 г. компанията е пуснала на пазара иновация – нова опаковка минерална и изворна вода от 1 литър за добра хидратация на потребителите, когато са на път или в движение. Изцяло подкрепена с дигитална комуникация и активации, лансирането на новата опаковка среща силно положителна обратна връзка от страна на потребители и постига 55% увеличение спрямо първоначално заложените продажбени цели.