Заради проблемите с превоза, предизвикали недостиг на зърно за износ във френските пристанища, търговците се видяха принудени да изпълняват част от поетите задължения по договорите с помощ от германските си колеги, съобщи електронното издание ZOL, като се позова на свои източници в европейските търговски кръгове. През миналата седмица от пристанищата на Германия за Алжир бе изпратен кораб с 30 тона пшеница, а за Мароко – 2 кораба с по 30 тона. Очаква се през следващите седмици износът на зърно от Германия да сеувеличи още повече.
Междувременно вчера френската организация Intercereales, в която членуват производители, износители и преработватели на зърно се обърна към правителството на страната с писмо. В него тя описва тежкото положение, до което се е стигнало при износа на зърно, и предупреждава за сериозни проблеми в бранша, ако стачките срещу пенсионната реформа, които блокират превозите с железопътния транспорт и дейността на пристанищата от декември 2019 г., не бъдат прекратени, съобщи „Ройтерс”. „Зърненият бранш не може да се справи без железопътните превози и пристанищата, откъдето се изнася почти 50% от нашата продукция”, се посочва в писмото. По данни на организацията във френските пристанища са блокирани 450 хил. тона зърно на обща стойност около 100 млн. евро. През миналата седмица стана ясно също, че стачката на транспортните служители е довела и до спиране на производството в част от заводите за производство на фуражи във Франция.
Проблемите с логистиката доведоха и до рязък ръст на цените на зърното през последните седмици и те достигнаха максималното си ниво за последните 18 месеца. От Intercereales изтъкват също, че допълнителните разходи за използване на товарни автомобили вместо влакове са между 4 и 6 евро за тон. Вследствие на всички неблагоприятни събития конкурентоспособността на френското зърно на външните пазари намалява, добавят оттам и обясняват, че вносителите вече търсят други източници, включително от Северна Европа, балтийските страни и Черноморския басейн.