Начало » Новини » Страната
06.11.2019 г.

Тенденция на ръст в износа на български агростоки

Статистика
Тенденция на ръст в износа на български агростоки

Снимка: МЗХ

Пред търговци в София земеделският министър Десислава Танева е изтъкнала положителната тенденция в ръста на износа на български селскостопански стоки през последните години. Експортът за 2018 г. е възлязъл на 4,3 млрд. евро, което е с 4% повече спрямо 2017 г. Стокообменът на България с ЕС представлява 75 % от общия стокообмен със селскостопански стоки.

Страната ни е в топ десет на производителите на зърнено-житни и технически култури, като изнасяме близо 80% от общия добив на зърна. Най-голямо увеличение в експорта за миналата година е отразено при зеленчуците. От това, че през 2018 г. изнасяме повече земеделска продукция за ЕС, отколкото внасяме от там, регистрираме увеличено положително търговско салдо от над 600 млн. евро, е посочила Танева.

Отчита се ръст и при износа на храни с добавена стойност – меса и месни продукти, хляб и тестени изделия, както и птичи яйца. „Надявам се в новия програмен период да намерим още по добри инструменти за подкрепа, за да продължи този тренд“, е посочила министър Танева.

Радващо е, че все повече потребители търсят български продукти и трябва да се намери формата, която ще подкрепи производителите, така че продукцията им да стигне до по-широк кръг от хора. Програмите за съвместна работа с търговските вериги трябва да са общодостъпни. Министерството ще продължи да подкрепя с разяснителни кампании, електронни платформи или друг тип информационни канали. Целта е всеки производител да има равен достъп до потребителя чрез веригите.

Тенденция на ръст в износа на български агростоки
1578

Последни материали
Виж
Агробизнесменът за 2019 г. е Станчо Станчев
Оценка
Остър недостиг на технолози в леката индустрия във Варненско
От 600 хил. на 800 хил. евро се вдигат субсидиите за винарните
От 2020 година ще се плаща на лозарите да прибират гроздето зелено
Предстоящо
Форум с европейско участие за иновациите в храните
Голяма част от средствата са предназначени за реклама на 6 ключови външни пазара
Отпускат над 200 милиона евро за реклама на селскостопанската продукция на ЕС
Предстоящо
На 28 и 29 ноември в Пловдив НАЗ организира деветият национален семинар
Свързани материали
Виж
Семинар на малинопроизводители
Рекорден ръст от 30 процента в производството на ягоди и малини
Конференция в Брюксел
Танева: В България най-много биопроизводители има в сектор пчеларство
Увеличението е главно за сметка на страните от Северна Африка и Югоизточна Азия
Износът на пшеница от Украйна расте рязко въпреки спада на доставките за ЕС
Ръстът на износа на зърнената култура от общността не спира да се ускорява
Франция излезе начело в износа на мека пшеница от ЕС
Само за първите 9 месеца на годината
Износът на олио от Украйна надхвърли 3 млрд. долара
Нови пазари
Албена Симеонова: Родните биохрани ще стигнат до пазарите на Балканите и в Германия чрез „Метро“
Приятели на SINOR.bg:  Стоматолог, София | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2019
Essential SSL

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам