Начало » Новини » Страната
20.11.2018 г.

Китайска организация ще обучава български компании как да кандидатстват по програмата „Един пояс, един път“

Възможности
Китайска организация ще обучава български компании как да кандидатстват по програмата „Един пояс, един път“

Снимка: Министерство на икономиката

Международната търговска камара „Пътят на коприната“ може да предостави експертна помощ на български компании при кандидатстването по финансовата програма „Един пояс, един път“. Това съобщиха от министерството на икономиката след среща на заместник-министъра Александър Манолев с Жан-Гий Карие, изпълнителен председател на международната търговска камара, свързана с този проект. В срещата участие взе и председателят на БТПП Цветан Симеонов.

„Един пояс, един път” (Belt and Road Initiative) е икономическо-стратегически проект, чиято цел е свързване на Китай с пазарите в Азия, Африка и Близкия изток, и Европа. В края на 2014 г. Китай обяви създаването на фонд „Път на коприната“, в който участва с 40 млрд. щ.д. Ние можем да насочим и подпомогнем компаниите, които имат интерес и потенциал да работят в рамките на инициативата, посочи Жан-Гий Карие. По думите му те са на посещение за проучване на потенциални български компании, а на място активно си партнират с Българската търговско-промишлена палата, които са и техен член.

„Изминалата година бе много важна за връзките между България и Китай, като страната ни домакинства редица важни събития както за двустранните ни отношения така и в рамките на многостранното партньорство“, посочи Александър Манолев. И добави, че редица български компании имат интерес и възможност да реализират експорт за азиатската страна в хранително-вкусовата промишленост, производството на вино, козметика и др.

Акцент в изказването на икономическият заместник-министър бе и инвестиционният интерес от Китай към България, особено в областта на автомобилния сектор, информационните и комуникационните технологии, машиностроенето и др.

Международната търговска камара може да помогне и за излизането на български компании на фондовата борса в Хонконг. Страните се договориха да продължат партньорство и да набележат заедно конкретни сфери и проекти, по които да си партнират.

Международната търговска камара „Пътят на коприната“ (SRCIC) е съставена от национални търговски камари на страните от инициативата. Това е  първата транснационална бизнес конфедерация. В момента SRCIC има 129 членове от 77 държави, включително държавни и регионални търговски камари и милиони свързани предприятия. SRCIC служи като мост, свързващ предприятията и правителствата, като осигурява кооперативна платформа между бизнес асоциациите и членовете ѝ. От създаването си през декември 2015 г. SRCIC е била домакин на редица конференции, международни посещения и презентации, в рамките на инициативата.

Китайска организация ще обучава български компании как да кандидатстват по програмата „Един пояс, един път“
7245
 

Последни материали
Виж
Какво се случва?
При нулев или хладен интерес преминаха 4 търга за продажба на земя в Пловдивско
Полезно и практично
Имате избор на мястото на обраните зеленчуци да засадите нови
Прибраните количества са едва 20 на сто от очакваните
Реколтата от мед в Украйна не стига за изпълнение на договорите за износ
Информацията за цените обаче засега е пределно обща
Южна Корея закупи около 50 000 тона хлебна пшеница с произход от САЩ
Стратегически план за развитие на селските райони
Пускат 80 вместо 50 на сто от бюджетите за модернизация, кандидатстването се отлага с 3 месеца
Държавната фирма работи на загуба
До 5 човека вече може да управляват най-старото държавно предприятие Кабиюк
Свързани материали
Виж
По света
За 8 години Китай прави бизнес за милиарди в пустинята Такламакан
МЗХ
До 13 август се приемат документи за участие в изложението Биофах 2026 в Китай
Недостатъчното предлагане в страната подгря здраво цените
Китай е договорил 25 на сто от възможния износ от новата реколта ечемик в Украйна
ЦНСОССКСЦИЕ ще продължи да постига високи резултати в рамките на многостранния формат 14+1
Дори митото от 1,20 евро за килограм не прави доставките от Азия губещи
Евтиният китайски чесън изтиква испанските производители от пазара на ЕС
Китай остава основен клиент, следван от Великобритания и Филипините
ЕС увеличи с 3 на сто износа на свинско през първото тримесечие
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини