Начало » Новини » Страната
15.11.2018 г.

Кампанията в подкрепа на българското се цени високо от целия бизнес

Инициативи
Кампанията в подкрепа на българското се цени високо от целия бизнес

Снимка: МЗХ

За първи път представителите от хранително-вкусовата индустрия бяха приятно изненадани от администрацията на министерството на земеделието с актуални статистически данни за състоянието на сектора през последната година. Това стана при официалното обявяване на инициативата в подкрепа на българските производители, организирана от министерството на земеделието преди Коледа. В продължение на повече от месец по радиа и телевизии ще бъдат излъчвани рекламни клипове под мотото „Аз подкрепям българските производители, подкрепи ги и ти“.

Целта е в този месец и половина до Коледа да акцентираме върху нашите постижения, върху българското земеделско производство и  българските храни, за да надградим постигнатото и да продължим по правилния път.“ Това посочи министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов по време на  кръгла маса, с която се даде старт на кампания в подкрепа на производителите на български храни. В дискусията участваха не само преработватели, но и земеделски производители, голяма част от които вече имат постоянни договори с големите търговски вериги. „Само в „Метро“ от две години работим активно с българските фермери, в резултат на което вече имаме договори с над 100 земеделци“, посочи представителят на търговската верига.

Във връзка с инвестициите, които са направени и модернизацията на предприятията,  България вече има един добър опит като земеделска и производителка на храни страна, посочи още Порожанов.

Отчетен беше положителен ръст в производството на бели и червени меса. Само за първите 8 месеца на тази година, съпоставени с 8-те месеца на миналата година, има увеличение при производството на бели меса с 18.4%, на червените меса – 7.6%, сочи статистиката

Същата тенденция се отнася и за потреблението на готови млечни продукти и яйца. Делът на българското производство в общото потребление при киселото мляко, кравето сирене, кашкавала и яйцата е около или над 90%.  За  периода януари-август 2018 г. се запазва тенденцията на увеличение на обема на произведените млечни продукти, като най-голям ръст бележи производството на пресни млека (40%) и сирена (33%).

Същевременно производството на имитиращи продукти с растителни мазнини намалява с около 17%, след като се  предприеха промените в нормативната уредба и забраната за използването им в млекопреработвателните предприятия, подчерта министърът.  По предварителни данни за първите 6 месеца на тази година износът на селскостопански стоки, където се включват и  храните, нараства с 13,5% спрямо 2017 г. и достига 1,9 млрд евро. По думите на Румен Порожанов очакванията са износът да надхвърли 4 млрд евро.

Той съобщи, че е направено проучване в 5-те най-големи хранителни вериги  в страната за това какъв е делът на българските и вносните хранителни  стоки и резултатите показват, че има значителен ръст в продажбата на български стоки. В малките хранителни магазини от семеен тип българските стоки също преобладават.

Делът на хляб и хлебни изделия от българските производители  в големите хранителни вериги е между  77% и 100%.

В една от тях се продават само български  хлебни изделия. По отношение на деликатесите и колбасите съотношението е между 55  и 80 на сто, а при млечните продукти то е между 57% и 75%. При сертифицираните български биопродукти се забелязва сериозен ръст през последната година, като една от веригите декларира ръст от над 167%“ , посочи министър Порожанов.

Над 2 млрд. лв. ежегодно се отделят за подкрепа на земеделските стопани. Министър Порожанов подчерта, че финансирането за следващата година в област земеделие ще бъде балансирано между всички сектори.

Кампанията в подкрепа на българското се цени високо от целия бизнес
9189
 

Последни материали
Виж
В стремежа си да догони водачите на пазара Сърбия и Полша
Украйна поставя нови рекорди в износа на замразени малини
Първата по рода си среща за млади фермери в България
Чрез иновации БАСФ планира до 2030 г. дигитализация върху 4 млрд. декара и 30% спад на вредните емисии
Йордания пак отмени търга за внос на хлебна пшеница
Алжир е закупил малка част от планираните количества фуражна царевица
Правителството одобри промени в данъчните закони за 2025 г.
До 2030 г. корпоративният данък при de minimis ще продължи да бъде преотстъпван
Закон за храните
МС одобри промени за уреждане на продажбите на минерални води
Звено за анализи
В Пловдив ще отрият Институт за системни иновации в храните и виното
Свързани материали
Виж
Подкрепете българското
В Плевенско се организира фермерска среща по инициативата „Отгледано с грижа в България“
Ябълки, мед и картофи на изложението в подкрепа на българското в Благоевград
Предстоящо
Изложение в подкрепа на българското и в Благоевград
Цветан Димитров: Важно е да се запазят пазарните ниши, традиционни за България
Следващото изложение в подкрепа на българското е в Кърджали
Агросекторът в Старозагорско всяка година бележи близо 10-процентен ръст
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини