След 30 години поколенията ще трябва да произвеждат с 50 процента повече храни за изхранване за растящото население, но на фона на непрекъснатото свиване на плодородната земя в световен мащаб проблемът с осигуряването на нужното препитание ще се превърне в най-голямата заплаха за човечеството. Именно затова и световните компании като „Байер“ отдавна работят в посока за икономичното и ефективно използване на природните дадености, необходими за опазване на ресурсите на планетата.
По време на откритите дни на „Байер България“, организирани по повод иновационната политика на компанията в областта на земеделието, управителят и търговски директор на направление Кроп Сайънс на „Байер България“ Габор Равицки заедно с екип от експерти представи основните насоки за работа с фермерите.
„За нас като компания с над стогодишен опит в България е от изключително значение да запазим партньорството си и да продължим бъдещата си дейност, използвайки предимствата на дигиталната техника“, посочи още Равицки. Като наблегна на необходимостта да се излезе от лабораториите, управителят на „Байер България“ подчерта колко важно за тях е да засилят обмена на информация със земеделските производители.
Още през тази есен компанията ще изненада стопаните с ново дигитално приложение, което ще им помага в ежедневната работа на полето, посочи в своята презентация и Елеонора Маркова, маркетинг мениджър на „Байер България“. Приложението ще може да се ползва на мобилни телефони и лаптопи, така че стопаните да имат пълната информация за плевелите, болестите и вредителите по различните култури, съчетана с всички продукти на „Байер“, които са на пазара.
С придобиването на Монсанто през това лято „Байер“ придоби и изследователската компания Climate Corporation, специализирана в прилагането на подобни иновативни дигитални решения.
Въз основа на данните за вида на почвите и климатичните особености за дадения регион „Байер“ ще бъде в състояние да направлява всекидневно дейността на фермера, така че той да прилага точната доза на използваните торове и препарати за висока реколта.
В бъдеще компанията ще разшири тези иновативни проекти, така че българските земеделци да постигат максимален резултат при минимални разходи.
По данни на световните изследователски центрове плодородната земя на планетата е едва 3 процента от сушата. Проблемът е, че всяка година от ерозии и поройни дъждове се губят близо 120 хиляди квадратни километра плодородна земя, равняващи се на територията на България, посочи и доцент д-р Божин Божинов от Аграрния университет в Пловдив.
Заради климатични промени всяка година се губят по една трета от произведените земеделски продукти - било поради болести и неприятели, било поради неправилно съхранение, обясни и експертът по безопасността на храните Ивелин Тончев.
При сегашното процентно съотношение между плодородни земи и население на Земята, на всеки човек са му необходими 1,6 дка площ, за да може да се изхрани в рамките на една година. При бързо стопяващата се плодородна земя обаче след 60 години огромна част от Земята ще бъде пустиня.
Именно затова и развойните бази на компаниите като „Байер“, работещи в областта на земеделието, правят всичко възможно за пълноценното усвояване на биологичните ресурси и повторното им използване в практиката.
Екатерина Стоилова