Нов постоянен търговски павилион “ за български стоки „Търговски дом България ще заработи в Москва, съобщиха от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП). Това са съобщили в писмо до агенцията от руската компания „ООО Джей енд Джей“, организатор на шоурума. Обектът е част от територията на утвърдилия се като основна площадка за осъществяване на търговка дейност агроклъстер „Фуд Сити“ в руската столица.
Основната цел е да представя български производители и да увеличи износа на страната ни към Руската федерация.
Домът представлява изложбен павилион от 60 кв.м. със съвременен дизайн и ярко изразени български мотиви. Разположен е на една от главните алеи непосредствено срещу изложбен павилион „Москва“.
„Фуд Сити“ в Москва е най-големият търговски център за храни, хранителни продукти и стоки на Европа и Русия. Той включва два търговки комплекса, офис, хотел, складови комплекси, също и ледогенераторни помещения, паркинги за товарни и леки автомобили. Разположен е на площ от 124 хектара. Намира се между най-важните магистрали – Киевско и Калужско шосе, само на 900 метра от МКАД – околовръстният път на Москва. Клъстерът осигурява високо ниво на организация на широк кръг от срещи с магазини, вериги и отделни търговци, голям асортимент от храни, хранителни продукти и стоки, концентрирани на една и съща територия, а също дава възможност за изпълнение на товаро-разтоварни работи денонощно, 7 дни в седмицата.
Чрез новия търговски дом може да осигурят благоприятни условия за българските производители при реализирането на продукцията им на територията на руската федерация, развитие и увеличаване на износа, като се предостави пълна логистична поддръжка от производителя до крайните потребители (вкл. митница, лицензи, сертификати, продажби и маркетинг услуги).
Компаниите получават възможност за установяване на директен контакт с производители, търговци и клиенти в Русия. Те ще могат да прескочат веригата от посредници и да предоставят на крайния купувач качествени продукти на конкурентни цени.
На „Фуд Сити“ се очаква да бъдат представени над 100 руски провинции и градове, и над 35 държави. Своя продукция вече показват Гърция, Израел, Южна Корея, Армения, Беларус, Казахстан, Киргистан, Узбекистан, Виетнам, Иран, Македония, Пакистан, Тунис и други. Българското участие се организира от руската компания „ООО Джей енд Джей“, която е представена и у нас от „Джей енд Джей България“ ООД.
Страната ни разполага със собствен „Център на промишлеността на Република България“ в Москва. През 2015 г. седем български компании за козметика и парфюмерия отвориха общ магазин в Санкт Петербург под името "България Beauty".