Храните с традиционно специфичен характер са не просто част от европейския регистър на продуктите, те носят известност на България, заяви заместник-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров при откриването на кампанията „Месни традиции“ в подкрепа на традиционните български месни продукти, цитиран от пресцентъра на министерството. Събитието е част от инициативата на голяма търговска верига, чийто партньори са министерството на земеделието и храните, Българска агенция по безопасност на храните и Българска стопанска камара, а целта на кампанията е да запознае потребителите с технологията на производство на сурово-сушени месни продукти с традиционно специфичен характер. „Тези храни заемат все по-голям пазарен дял, тъй като създават по-голямо доверие в потребителите“, убеден е Димитров. По думите му се отделя значителен финансов пакет за промоционалното предлагане на продуктите с традиционно специфичен характер, като през тази година бюджетът за целта е увеличен от 120 на 133 млн. евро.
Той обяви, че България е заявила още 3 традиционни продукта за включване в списъка на Европейския съюз, като с тях регистрираните български продукти ще станат 8. „Очакваме Странджанският манов мед да е един от продуктите, който ще предизвика много голям потребителски интерес в Европа“, добави министърът. Той отбеляза, че министерството се съобразява изцяло с европейската политика за запазване на традиционните вкусове на континента.
Димитров изтъкна също, че политиката на министерството е да популяризира все повече и повече български продукти, и посочи, че кампанията „Да подкрепим българското“ е един от елементите на тази политика.