За поредна година екипът на Мегатрон посрещна своите настоящи и бъдещи клиенти на изложението БАТА АГРО Есен 2016. Компанията акцентира на най-новите продукти на водещите световни производители John Deere, Bobcat и Doosan, на които е официален представител в България. Новостите на изложбената площ на Мегатрон, привлякоха вниманието на многобройните посетители на изложението. Ето какво видяха те на БАТА АГРО Есен 2016:
За първи път в България бе представен огромният нов четири верижен трактор John Deere 9620RX със забележителните 620 к.с. за върхова теглителна мощ. Машината е уникална както от гледна точка на енергонаситеност, така и по отношение на конструкцията. Изключително мощния двигател, с огромен въртящ момент, е достатъчен за работа с най-големите инвентари. Не по-малко важна, от гледна точка на производителността, е трансмисията „е18“ – PowerShift с 18 предни и 6 задни предавки, която успява да предаде максимално ефективно тази огромна мощност към веригите на трактора. Функцията „мениджър на ефективността“ (Efficiency Manager) автоматично управлява трансмисията и двигателя, като избира най-подходящата предавка и оборотите на двигателя, според предварително зададена от оператора скорост на движение.
От гледна точка на веригите, които осигуряват контакта на машината със земята, John Deere са заложили на напълно различен дизайн от този на останалите машини с четири вериги на други брандове. Контактната площ на задвижващите колела с веригите е с 40 на сто по-голяма на всяка една верига спрямо конкурентните машини. По този начин натоварването върху общата контактна площ е по-малко и по-ефективно се предава мощността. Също така веригите на 9RX са с 20% по-голяма дължина, спрямо конкурентните трактори, което спомага за по-малко загряване по време на работа и по-малко износване. Сервизният интервал на спомагателните ролки на верижното задвижване е 1500 моточаса, като не са необходими ежедневни проверки на нивото на маслото в тях. Преимуществото на четирите вериги е по-голяма контактна площ със земята, което означава по-голям процент реализиране на мощността в теглителна сила, по-малко притъпкване и по-голяма стабилност на машината. За разлика от машините с две вериги, при работа в завои няма приплъзване на веригите, т.е. има повече сцепление при завиване. Това съответно дава по-висока работна скорост при операции, където това се изисква и е възможно.
Тракторът 9RX, традиционно за почти всички машини с мощност над 200 к.с. на John Deere, е снабден с множество интелигентни решения - заводски интегриран автопилот, навигационна система, телематична система за предаване на данни JDLink, които при тези скъпи и високопродуктивни машини повишават общата производителност. При скъсените агротехнически срокове много често се налага машините да работят и през тъмната част на денонощието и тогава навигационните системи са очите на оператора. И накрая, но не на последно място, тракторите от серия 9RX разполагат с просторна кабина, осигуряваща 360 градуса видимост и ненадминат комфорт, благодарение на механичното окачване, поглъщащо вибрациите.
Сред новостите бе и комбайн John Deere от серия Т, който вече е с уголемена почистваща площ - 6,3 кв.м. Тази площ е постигната благодарение на алуминиевата люлка. Понеже ситата са много големи и съответно тежки, с цел да се намали теглото, се използва алуминий, както при самолетостроенето. Другото ново при тези комбайни на John Deere е че пропускливостта и скоростта в наклонената камера е увеличена от 2,8 на 3,6 м/сек. Диаметрите на отбойния битер и втория барабан, така нареченият палцов сепаратор, са увеличени съответно от 420 на 500 и от 660 мм на 800 мм. Като прибавим и увеличената със 7% площ на основния контрабарабан и увеличената площ на сепариращата решетка с 21%, постигаме най-голяма площ на активна сепарация от 4 кв. м. Въпреки увеличената площ на активната сепарация, дължината на сламотръсите също е променена – те са с 8 см. по-дълги.
Комбайнът е интелигентен, т.нар. сonnected (свързан) комбайн. Това означава, че е с пълен автопилот, навигационна система, отдалечен достъп до дисплея, безжичен трансфер на данни, JDLink телематика и други интелигентни технологии като автоматична и интерактивна настройка, които дават съвети на оператора как да настрои оптимално машината.
Друг акцент на щанда на Мегатрон бе новата антена StireFire 6000 на John Deere, която излезе на пазара само 2 месеца преди изложението. Работи с безплатен корекционен сигнал SF1 с точност плюс минус 15 см. т.е. безплатния сигнал е подобрен с около 7 см. Това е напълно достатъчно за всички почвени обработки, за сеитба на слети култури и есенници. Новата антена идва и с нов сателитен коригиращ сигнал SF3, който предлага впечатляваща точност на водене от +/- 3 см. и гарантирана повторяемост от 9 месеца. Това означава, че за целия сезон - от сеитбата до жътвата, линиите няма да се преместят. До момента това винаги е правено с някаква реперна точка на земята, която е например базова станция, изпращаща корекционен сигнал чрез клетките на мобилен оператор или базова станция - MRTK или RTK. Сега това става само посредством сателити. SF3 е изключително полезен ако се работи по технология за лентова сеитба, релсово земеделие и т.н.
Новата антена StireFire 6000 работи по доста по-различен начин от предното поколение. Връзката с корекционните сателити, които принадлежат на John Deere, става различно. При StireFire 3000 антената следи един сателит. Когато го загуби си избира някой от другите сателити, които са на хоризонта и може да се получи прескачане на линиите. Докато новата антена 6000 едновременно следи 3 сателита. И ако загуби някой от тях директно се прехвърля на най-добрия следващ, който вече знае къде се намира. Така няма абсолютно никакво преместване на линиите. Важно е да се отбележи, че всяка машина на John Deere може да бъде оборудвана с новите антени. Двете антени StireFire 3000 и StireFire 6000 са взаимнозаменяеми.