Националният съюз на фермерите във Великобритания подаде жалба до Националния институт за търговските стандарти в страната, в която посочва, че търговци на дребно използват имената на несъществуващи ферми в обозначенията на продаваната от тях селскостопанска продукция, съобщи електронното издание The Dairy Site. Членовете на съюза са убедени, че подобен маркетингов ход от страна на търговците на дребно въвежда потребителите в заблуждение и създава недобросъвестна конкуренция.
Това не е първият случай, в който британските фермери изразяват недоволството си от търговската политика на веригите супермаркети. При предишния те посочиха, че големите вериги използват измислени имена в продуктите, пускани на пазара под собствената им търговска марка. Ставаше въпрос за веригата Tesco и продуктите Woodside Farms и Boswell Farms. Продуктите под тези марки обаче са били произведени от различни доставчици, включително от чужбина. Тогава фермерският съюз публикува допитване на уебсайта YouGov, което показа, че 3 от всеки 5 участници в него са признали, че тези продукти „със сигурност или най-вероятно са произведени на територията на Великобритания”.
В настоящото си обръщение от браншовата организация призоваха института за търговските стандарти да проучи проблема и да забрани на веригите супермаркети да продават вносни продукти под собствени търговски марки с измислени имена на британски ферми.