Руските милиардери променят инвестиционната си политика. Големите бизнес интереси вече се свързват със развитието на аграрния отрасъл. Агенцията Bloomberg отбелязва, че увеличението на производството и износа на зърнени храни е един от най-важните резултати от новата аграрна политика на Кремъл. Според западните анализатори Русия успя да спечели „пшеничната война” със Щатите и се превърна в най-големия доставчик на пшеница за световния пазар. На 10 юни Министерството на земеделието на САЩ прогнозира, че износът на пшеница от Русия през 2016/17 г. ще нарасне с 500 хил. тона - до нов исторически връх от 25 млн.т, в сравнение с 24,5 млн.т – 2015/16 г. и 22,8 млн.т – 2014/15 г.
Експортният потенциал на САЩ през новия сезон се оценява на 23,8 млн.т , спрямо 21,1 млн.т - 2015/16 г.
От високите добиви, на фона на слабата рубла, Русия може да печели от селското стопанство повече, отколкото от продажбите на оръжие и петрол, констатират от Bloomberg.
Агенциата посочва, че през 2015 г. Русия реализира износ на зърнени храни на стойност $ 20 млрд, а това е повече от спечеленото от продажбите на оръжие през същата календарна година.
Президентът Путин провежда политика за свеждане до минимум на рисковете, идващи от пазарите, които той не може да контролира.
Контрасанкциите на руското правителство са били насочени към ограничаване на вноса на храни, като в същото време безпрецедентните по размер субсидии са превърнали селското стопанство на Русия в по-печеливш бизнес.
Данните показват, че за периода от 2013 г. досега Русия редуцира вноса на продоволствие с 40 на сто.
Още в началото на 2016 г. Bloomberg писа, че „руските фермери вече произвеждат толкова много свинско месо, че дори започнаха да изнасят и то големи количества”, а само допреди три години Русия е заемала второ място в света (след Япония ) по внос на свинско месо.
Данните на Департамента за външните пазари към Министерството на земеделието на САЩ (FAS USDA) показват, че местното производство на свинско месо нарасна с респектиращите 26 на сто, което позволи на Русия да редуцира вноса с драстичните 80 на сто.
Като пример, за успешната пазарна стратегия агенцията посочва един от най-големите земеделски производители - компанията Ros Агро АД, собственост на милиардера Вадим МоШко вич. Миналата година неговата компания Ros Агро е получила 3 милиарда рубли. държавна подкрепа, което рефлектира за постигането на нетни приходи в размер на 33%, а това е с 28% повече от петролната компания "Лукойл".