Ключово събитие в развитието на телескопичния товарач на JCB, направил революция в улесняването на товаро-разтоварните дейности в сферата на строителството и селското стопанство по света, е производството на 200-хилядната машина.
Първият телескопичен товарач JCB Loadall е произведен през 1977 г, като значително улеснява повдигането и преместването на товари в строителството – работа, основно извършвана от работници на ръка. Машината успешно повишава производителността в земеделските стопанства при преместване и подреждане на бали, силаж и операции по складиране и преместване на зърно, като изцяло замества концепцията за трактор с монтиран челен товарач.
Първият JCB Loadall e моделът JCB 520, произведен през октомври 1977. През първата година на производство се пуснати едва 300 машини, създадени от малка група работници. Днес хиляди телескопични товарачи излизат от производствената линия ежегодно, а в производството им са заети около 800 души.
Почти 30 години са нужни на JCB за да достигнат 100 000 бройки, но след това за по-малко от 10 години се произвеждат и продават следващите 100 000, което свидетелства за нарастващото значение на телескопичните товарачи и силата на JCB в този сектор. Днес JCB e световен лидер в производството на телескопични товарачи.
Първият модел JCB 520 e бил с по-ниска товароподемност и производителност от конвенционален мотокар, но уникалната телескопична стрела, добавена впоследствие, превръща JCB товарачите в успешно решение на проблема с обработката и преместване на товари. С развитието и подобряването на машините в техническо отношение нараства и практическото им приложение – от всички сфери на строителството концепцията бързо става популярна в селското стопанство, където се използва за разнородни операции – товарене на зърно, подреждане на бали и теглене на ремаркета.
JCB днес произвежда 90 различни модела телескопични товарачи, 88 от тях в централата на JCB във Великобритания и 2 – в заводите в Индия, за местния пазар.
Сред най-важните иновации през последните 39 години е представянето на гама машини със странично монтиран двигател, което допринася за свалянето по-ниско на телескопичната стрела и съответно води до подобрена видимост на операторите. През 2008 видимостта още повече се подобрява с въвеждането на моделите Hi-Viz, при които стрелата е още по-ниско разположена.
Въведената през 2001 г. система за блокаж на хидротрансформатора (предаващ движението между двигателя и скоростната кутия) също е основна стъпка, след която телескопичните товарачи стават по-бързи при движение по пътища, справят се по-добре при движение по наклон и подобряват икономичността си.
Патентованата система Smooth Ride дава голямо предимство на потребителите, защото стабилизира материала/товара в кофата при движение по неравен терен, увеличава производителността и комфорта за оператора.