Износът на птиче месо от Полша през 2014 г. е нараснал с 21% спрямо предходната година, достигайки 709 хил. тона, съобщи електронното издание Meatinfo, като се позова на данни на полската Агенция за селскостопански маркетинг. В стойностно изражение ръстът е от 22% спрямо 2013 г. до 1,4 млрд. евро. Очаква се износът да продължи да нараства и през 2015 г., тъй като в Европейския съюз и Азия търсенето на птиче месо се увеличава. При вноса обаче съществена промяна не се предвижда.
Основни пазари за реализирането на полското птиче месо през 2014 г. са били държавите-членки на ЕС, където са доставени 80% от изнесените продукти. В сравнение с 2013 г. износът към държавите-членки на ЕС е нараснал с 18% в количествено изражение и с 21% в стойностно. Най-големият пазар се оказва Германия, поела 17% от целия износ на продукти от птиче месо от Полша. На второ място е Великобритания с 8%, а след нея са Чехия и Франция.
Полските износители обаче отбелязват силното свиване на доставките за държавите от Източна Европа и най-вече от ОНД през 2014 г.
Производството на птиче месо в страната е нараснало 2 пъти за последните 10 години, откакто Полша бе приета за член на ЕС, достигайки 2,2 млн. тона през 2014 г., сочат данни от последния доклад на министерството на селското стопанство на САЩ. Само през 2014 г. ръстът спрямо предходната година е 10%.Според експертите на министерството това превръща страната в един от водещите производители на птиче месо в ЕС.
Разширяването на производството се стимулира както от ръста на вътрешното потребление, така и от търсенето на международните пазари. Пуешкото и пилешкото се произвеждат главно за вътрешния пазар, докато месото от патици и гъски отива основно за износ в останалите държави-членки на ЕС. Очаква се през 2015 г. производството да на птиче месо в Полша продължи да нараства заради понижаването на цените на фуражите.
През последните години полските потребители често заменят останалите видове месо, включително и любимите си продукти от свинско, с пилешко, което е възприемано като здравословна и евтина храна. През 2014 г. вътрешното потребление на птиче месо е нараснало с почти 4% спрямо предишната година, като вече достига 27,5 килограма на глава от населението. Очаква се през тази година то да се увеличи с още 2% заради по-голямото производство и свиването на доставките на свинско.