Начало » Новини » Страната
11.12.2014 г.

Танева: Обсъждаме с данъчните контрамерки срещу укриване на ДДС при храните

Контрол

Върху хляба ще има стикери с надпис "Изберете българското" Снимка: МЗХ

Министерствата на земеделието и на финансите обсъждат нови мерки срещу укриването на ДДС при продажбите на храни, идващи от Европейския съюз. Целта е да се предотврати нелоялната конкуренция, която е спирачка за развитието на легално работещите компании от агросектора и преработвателната индустрия. Това съобщи министърът на земеделието и храните Десислава Танева по повод кампанията „Купувам българското”, към която днес се присъединиха и компании от хлебопроизводството и сладкарството. Инициативата върви втори месец чрез БНТ2, които популяризират дейността на българските фирми и насочват потребителите към родното производство.

Министерство на земеделието и храните работи активно за ясни и еднакви правила за всички производители на пазара, посочи още министър Танева. В тази връзка от името на бизнеса председателят на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите Марияна Кукушева посочи, че браншът ще настоява за нормативни промени, които да облекчат изискванията към дребните производители, като в същото време премахнат условията за сив сектор.

Бизнесът ще настоява за създаване на електронен регистър на всички преработватели, в който да се включат с уникални номера и техните превозни средства, доказващи, че фирмите са спазили задължителните хигиенни норми. Целта е да се осигури реална проследяемост на продукцията от зърното до хляба, нещо което в момента липсва.

За пореден път преработвателите от хранителната индустрия ще настояват за въвеждане на намалена ставка за ДДс върху храните, което да стане поне от 2016 г.. „В това отношение България се сравнява с Румъния, където от миналата година ДДС-то при хляб падна от 24% на 9%. А от следващата година се очаква данъкът да бъде намален и за останалите основни храни.

Българските производители настояват ДДС-то при хляба да падне от 20 на 5%, а при останалите храни – на 10%.

Министър Танева посочи още, че сериозен финансов ресурс от националния бюджет се отделя за реализирането на промоционални кампании за български продукти, за трайното им настаняване на вътрешния пазар на ЕС и на пазарите от трети страни. Продуктите, обект на промоция досега, са бялото саламурено сирене, кашкавалът, киселото мляко, овчето сирене и месото, вината със защитени наименования и други. „До момента България е изпълнила две промоционални програми и девет са в процес на изпълнение“, уточни министър Танева. Общата сума на тези проекти е над 39 млн. евро, като България поема 30% от финансирането им, ЕС – 50% и 20% предлагащите организации.

„Министерство на земеделието и храните активно подкрепя инициативи, като „Купувам българското“, каза още министър Танева. Тя допълни, че това е начинът да се утвърдят качествените български продукти на пазара и да се стимулира консумацията им от българския потребител.

 

Танева: Обсъждаме с данъчните контрамерки срещу укриване на ДДС при храните
10827
 

Последни материали
Виж
Слънчогледът ще поскъпва в Украйна
Сривът в агросектора през 2024 г. надхвърля 1,1 милиарда лева
Както на месечна, така и на годишна база
Преработката на маслодайни култури в ЕС се стабилизира през ноември
Румъния запазва водещата си позиция в класацията на износителите
Износът на зърно от ЕС намалява с 30 на сто спрямо миналия сезон
Документирано със спътникови снимки в разследване на Bellingcat
Руските окупатори карат украинското зърно на хутите в Йемен
За зърнените култури като цяло увеличението е с 6 на сто, при рапицата – 2,3 на сто
Германия разшири с 12 на сто площите с есенна пшеница
Свързани материали
Виж
Форум
Хлебопроизводители от Бургас ще участват в семинар за етикетиране на храните
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини