От началото на финансовата криза през 2007 досега България е похарчила над 20,8 млн. лева за ушни марки за животни, което е двойно повече от похарченото в другите европейски държави.
Това съобщиха от Асоциациацията за обществен надзор върху ветеринарномедицинската деаност по повод създадения монопол при вноса на идентификаторите, чиито цени се субсидират от държавата и ЕС.
Справката е направена по данни на агенцията за обществени поръчки, която представя на каква цена са сключвани договорите с единствения доставчик на ушните марки - регистрираната в Германия компания "Кейсли интернешънъл", поясни за Farmer.bg Илия Маринов от асоциацията.
Оказва се, че за толкова години изпълнител на всички договори за доставка е едно и също дружество - "Кейсли". Според сключените с министерството договори металните идентификатори са плащани от животновъдите на двойно по-високи цени от пазарните в Европа.
Преди дни 12 животновъдни асоциации излязоха с отворено писмо до премиера с искане да се премахне монополът при доставките на марките за животните, който поддържа високи цени и ощетява фермерите.
Според бизнеса по този начитн се извършва преливане на държавната помощ за животновъдство по сметка на чуждестранна компания. От асоциациите настояват за ревизия на заповеди и действия в Българската агенция по безопасност на храните.
Производителите очакват отговор от правителството.