27-07-2004 г. Харта на клиента и стандарти за административно обслужване прие колегиумът на МЗГ. По ЕС модел ще се подобри достъпът до административните услуги и качеството на обслужването. Вече има описан стандарт за всяка услуга и указания с административните единици, към които гражданите да се обръщат за проблем и получаване на конкретна информация. Ето и няколко примера: •Който иска скица на имот, се обръща към общинската служба по земеделие и гори и подава молба по образец, заплаща такса от 3 лв. и научава, че в срок от 10 работни дни служител от службата трябва да му предостави скица на имота. Ако това не стане, има право да подаде оплакване до Областна дирекция "Земеделие и гори". •Искате разрешително за контрол върху производство на биологични продукти - обръщате се към МЗГ, на гише "Деловодство" давате безплатна молба с данни и процедури. 14 дни е срокът за издаване или отказ. При отказ подавате жалба в Инспектората на МЗГ. •За да се регистрираш като земеделски производител, за условията, начините за издаване разрешение за износ, внос и производство на семена, за списъци с категориите животни и растениевъдни продукти - също четеш хартата. Кои са задълженията на МЗГ? •Служителите на МЗГ са длъжни да информират за правата ни и откъде да получим информация. Хартата, с всички техни задължения и структури, както и предлаганите услуги, ще бъде публикувана на електронната страница на МЗГ!