През седмицата от 12-17 юни 2012 г. официално бе открита новата фабрика на SULKY BUREL (Сълки-Бърел), разположена върху площ от 24 000 кв.м в малкото градче Шатобург, на 20 км от Рен, Северна Франция, област Бретан. [B%]Компанията е сред лидерите в производството на тороразпръскващи машини и сеялки.[%B]
Събитието бе уникално по мащабите си и по начина, по-който бе замислено и осъществено.
В първия етап участваха всички дистрибутори на продуктите на Сълки-Бърел във Франция – около 800 души, а вторият етап беше за вносителите на Сълки-Бърел от различните държави на планетата. [B%]В него взеха участие и представителите на Оптиком ООД, България.[%B]
След опознавателен коктейл в навечерието на събитието, на 15.06.2012 започна впечатляваща процедура по откриването. Участниците – около 100 души, представители на фирми-вносители на машините на Сълки-Бърел - се събраха в склада за готовата продукция на новата фабрика, превърнат в театрален салон с помощта на черни завеси, сцена и голям прожекционен екран. Девизът на новата фабрика и на Сълки-Бърел оттук насетне ще бъде La Haute Culture – в превод Висока култура във всичко. На сцената излезе познатият на всички Жилбер Симон, ръководител на сервиза на фабриката, и в присъщия му шеговит дух откри представянето. Микрофонът пое собственикът Жулиен Бърел, трета генерация на семейната фирма, основана от дядо му Жулиен и досега ръководена от баща му, Жак Бърел. Всъщност откриването на новата фабрика бе и официалното приемане на властта от Жулиен, който тази година навърши 40 години. Неговото слово, придружено с филмов материал, бе насочено към хората – ръководство, работници и вносители. Идеята му бе, че без тях нищо не може да се постигне, и че всичко досега е плод на общия им труд.
След него на сцената излезе Жилбер Жуан, управляващ производството повече от 20 години. Той покани в залата работниците от дневната смяна и всички заеха останалите свободни места.
Жуан продължи мисълта на Жулиен, като обърна внимание, че прецизността и качеството на производството трябва да бъде издигнато в култ. [B%]Спомена, че преди 20-ина години, когато той и Жак Бърел посещават Япония, са поразени от организацията на производството в японските фабрики и решават да приложат принципите на японската методика в тяхната фабрика. И така, навсякъде се използва метода на 5-те S – Сейри, Сейтон, Сейсо, Сейкетцу и Ситцуке – Сортиране, Съхранение, Чистота, Стандартизиране, Дисциплина.[%B] Благодарение на тези принципи фабриката на Сълки-Бърел прилича повече на аптека, отколкото на завод.
Накрая взе думата отново Жилберт Симон, всички черни завеси се отвориха и зад тях блесна новата фабрика.
Участниците бяха разпределени на групи с различни езици – френски, английски и руски – и започнаха обиколката на фабриката. До всеки раздел на фабриката имаше аудиосистема и отговорникът на раздела обясняваше процесът, който се извършва там. Особено внимание се обърна на линията за боядисване, където металните части се почистват основно с помощта пясъкоструене с метален пясък, обезмасляват се, изсушават се на 100 градуса температура, след това се нанася грундът с помощта на електрофореза, следва изпичане на 135 градуса, вторият слой антикорозионна боя е прахов, лакиране и изпичане на 100 градуса. Ако човек не знае, че в това помещение от 4000 кв.м се извършва боядисване, няма как да разбере – няма никаква миризма на боя, още повече някакви следи от нея.
След кратък обяд бяхме поканени в задния двор на фабриката, където[B%] започна парадът на машините. [%B]За съжаление, времето не беше благосклонно към домакините – изви се силен вятър и заваля проливен дъжд. „Явно конкуренцията завижда” – отбеляза Жилбер Симон.
Започвайки от най-малките модели торачки парадът премина успешно въпреки лошото време. Бяха показани общо 22 вида различни машини, като финалът бе предоставен на могъщия Сиидмастер – сеялка с торовнасяне със захват 18 метра и обем на бункерите за зърно и тор по 10 000 литра. По време на парада премина и един от трите камиона на Сълки, ползвани за демонстрации на техниката в Европа.
Денят завърши с празничен концерт в специално подготвената за целта шатра, побираща 1000 души.
На другият ден празненството продължи с посещение на пиратското градче Сент Мало и разходка с кораб сред живописните фиорди и острови на залива.
А вечерта бе посветена на учебния център на Сълки, намиращ се в специално закупена за целта ферма на километър от фабриката, която се използва за опити, демонстрации и обучения на технически персонал. Там се обучаваха и сервизните специалисти на Оптиком в началото на тази година.
Накрая всички участници се прощаваха и целуваха, сякаш са се познавали цял живот.
Сълки постигна целта си – да направи всеки част от голямото си семейство!