Това са най-мощните конвенционални трактори, които Claas пуска серийно. Изключения правят единствено Claas Xerion 4500 и Xerion 5000, които са с еднакви предни и задни гуми. И докато Xerion са по-скоро специализирани трактори, новата серия Axion са типични конвенционални трактори.
С тази нова серия трактори за първи път Claas започват използването на двигатели FiatPower Train, които са със селективна каталитична редукция ( SCR ). Вграденият FPT Cursor 9 е с обем 8,7 литра, 6-цилиндров с 24 клапана, с електронно интелигентно управление и доставя мощност от 320, 350, 380 и 410 к.с..
С използваните двигатели John Deere при серията Axion 800, FiatPT при Axion 900 , Catterpillar при моделите Xerion, Claas показват, че определено водят разнообразна политика по отношение на двигателите. Това е така, понеже инвестицията в разработването на собствен двигател би излязла много по-скъпо и би коствала много повече време.
„Ние не сме производител на двигатели”, заяви Колин Арнолд, мениджър в Claas и допълва: „Нашата политика е да се доверяваме на доказани, продуктивни и качествени двигатели, какъвто е случаят с Fiat Power Train при новата серия трактори Claas Axion.
При новите серии трактори Claas Axion, резервоарът за гориво, който е с капацитет 700 литра, има в допълнение и 60-литров резервоар за AdBlue.
Трансмисията на новата серия трактори Claas е ZF ECCOM 3.0 CVT , която осигурява скорост до 50 км./ч. Капацитетът на навесната система е 11 000 кг, като има опция за предна навесна система с товароподемност от 3300 или 6800 кг.
Кабината при новите трактори Axion е изцяло обновена. Първо впечатление прави конзолата за управление с джойстик, CEBIS терминалът, както и контролерите за хидравликата./www.profi.com



