15-06-2007 г. Направлението на BASF за продукти за растителна защита се разширява в пазарите с висок растеж от региона на Централна и Югоизточна Европа. През последните няколко години, компанията пуска много продукти в региона. За да се развива в синхрон с увеличаващото се търсене, тази година BASF реши да разшири своите структури за продажби на продукти за растителна защита и мрежата от консултанти в страни като Полша, Унгария и Чехия. След ръст на продажбите от 5% за региона през 2006 г., направлението на BASF за продукти за растителна защита цели ръст между 6% и 8% през следващите години. „Тъй като земеделските производители се стремят да увеличат максимално своята печалба, те инвестират повече в модерни продукти за растителна защита,” заяви Клаус Велш, ръководител на бизнеса на BASF с продукти за растителна защита за Европа. „С нашето портфолио от иновативни продукти, ние сме в добра позиция да се разрастваме по-бързо от пазара на продукти за растителна защита в този динамичен регион,” добави той. С годишни продажби от близо $1.1 милиарда през 2006 г., регионът на Централна и Югоизточна Европа е един от най-големите в света пазари за продукти за растителна защита. Анализаторите посочват годишен ръст от около 3%-4% по време на следващото десетилетие, в сравнение с очакваните темпове на растеж от 1%-2% общо за пазара. „Нашият ръст в Източна Европа надмина очакванията,” заяви Гибфрид Шенк, ръководител на дейността за Централна и Югоизточна Европа. „За да продължим своето разрастване в региона, ние започнахме да правим значителни инвестиции в нашата мрежа за продажби и консултации,” допълни той. BASF се включи в Източно Европейския агро-бизнес в началото на 90-те години. Със своята мрежа от екипи и агроцентрове в Централна и Югоизточна Европа, BASF обслужва земеделските стопани от Полша до България. BASF фокусира своите усилия в региона върху ключови растителни култури, сред които зърнени култури, плодове и зеленчуци и маслодайна рапица. Полша, Чехия и Унгария са най-важните пазари за зърнени култури, където BASF бележи големи успехи със своите фунгицидни препарати. В сегмента на плодовете и зеленчуците BASF се насочва към Полша и Турция. Комбинираните продукти с високо-ефективните фунгициди на BASF boscalid и F 500® сега се разпространяват в региона. След като неотдавна фунгицидът dimethomorph беше включен в списъка на Европейския съюз с одобрените продукти за растителна защита (Annex I), BASF предлага цялостно портфолио от продукти за всички три основни гъбни заболявания по плодовете и зеленчуците. Инсектицидът metaflumizone, който ще бъде пуснат последователно в региона от 2008 г., е едно интересно допълнение към портфолиото на BASF, особено за плодове и зеленчуци. Третата растителна култура във фокуса на BASF е маслодайната рапица, която предлага голям потенциал, поради динамичния ръст на пазара на биодизел. Тук също BASF може да предложи цялостно портфолио от отлични решения. С продажби от ?3,079 милиарда за 2006 г., направлението на BASF за продукти за растителна защита е лидер в бранша и силен партньор на селското стопанство, като предлага изпитани и иновативни фунгициди, инсектициди и хербициди. Фермерите използват тези продукти и услуги, за да подобрят количеството и качеството на своята реколта. Други приложения включват борбата с вредителите в обществени и жилищни сгради, ливадите, декоративните растения, както и горското стопанство. BASF цели да превърне знанието в пазарен успех. Визията на направлението на BASF за продукти за растителна защита е да бъде водещият в света иноватор, който оптимизира земеделската продукция, подобрява храненето и по този начин усъвършенства качеството на живот за все по-голяма част от населението на света.