По тържищата в страната през периода 22-29 август цените на едро на продукта са в диапазона от 0,62 лв./кг (Враца) до 1,07 лв./кг (София). В сравнение с предходната седмица, в четири от областните центрове се отчита повишение на цените с между 1,4% и 4% (най-значително в Сливен), докато в други четири брашното поевтинява в рамките на 2,4% - 6,3% (Кърджали). Тези разнопосочни изменения се компенсират и средната цена на едро на брашното за страната остава 0,82 лв./кг.
Цените на дребно на брашно тип „500” в големите търговски вериги (ГТВ) варират от 1,00 лв./кг (Бургас и Сливен) до 1,12 лв./кг (Пловдив и Хасково). В големите супермаркети в девет от области се отчита седмично увеличение на цените на продукта в рамките на 2,9% - 5,2%, а единствено в Силистра - намаление, с 2,9%. Вследствие на това, средната цена за страната в ГТВ се повишава с 1% спрямо предходния седмичен период, до 1,04 лв./кг.
Средно за страната, цената на дребно на брашното в другите търговски обекти (ДТО) е 1,07 лв./кг, с 0,9% над нивото от предходната седмица. Предлагането на брашното в по-малките магазини е в ценовия интервал от 0,97 лв./кг (Варна) до 1,19 лв./кг (Шумен). Седмично изменение на цените се наблюдава в единадесет области, където продуктът поскъпва с между 1% и 5,9%, най-значително в Смолян.
През изминалата седмица цените на дребно на брашното в по-малките търговски обекти са средно с 0,03 лв./кг по-високи от тези в ГТВ. Най-голяма разлика между двата типа цени е отчетена в Разград – 0,16 лв./кг. В областите Варна, Пловдив, Стара Загора и Хасково цените на продукта в ДТО са в рамките на 0,04 лв./кг - 0,10 лв./кг по-ниски от тези в ГТВ.
Маржът между цените на едро и на дребно на брашното е средно 0,22 лв./кг за големите супермаркети и 0,25 лв./кг – за по-малките магазини, като за ГТВ достига до 0,47 лв./кг в Пловдив, а за ДТО - до 0,48 лв./кг във Враца. В област Сливен цената на дребно в ГТВ е с 0,03 лв./кг по-ниска от тази на едро.
През м. август 2018 г. се наблюдава леко поскъпване на брашно тип „500”. Средно за страната, към края месеца цените на продукта на едро и на дребно в по-малките магазини се покачват с 1% на месечна база, а тази на дребно в големите търговски вериги - с 2%.