Производството на плодове и зеленчуци бележи ръст, като през последната година това повишение е съответно с 20 на сто и с 18 на сто. Българските плодове и зеленчуци са предпочитани от потребителите пред вносните, съобщи министърът на земеделието и храните Десислава Танева по повод националната кампания в подкрепа на 100-те национални туристически обекта „Ние обичаме България“, чийто старт беше даден днес. Кампанията е инициатива на голяма търговска верига у нас.
Според статистиката 60 на сто от плодовете и 72 на сто от зеленчуци на българската трапеза са родно производство.
Министърът припомни, че подпомагането, което производителите на плодове и зеленчуци получават през този програмен период, е по-високо и изрази задоволство, че водената от министерството политика е довела до изсветляване на сектора.
„Всеки може да подкрепи националната кампания „Аз обичам България“, като закупи български млечен продукт по български държавен стандарт (БДС). Този стандарт означава по-високо качество, означава истинско българско мляко в тези продукти“, коментира министърът на земеделието.
Министърът поясни, че заради по-ниската си цена имитиращите млечни продукти са повишили пазарния си дял, но тяхното качество не може да се сравнява това на българското саламурено сирене по БДС.
Танева припомни и данните на НСИ, според които в страната се потребяват храни за над 7,6 млрд. лева.
Най-висок относителен дял заемат млякото и млечните продукти - близо 1,5 млрд. лева. По официална информация, консумацията на местни продукти е за над 1,2 млрд. лева, а на плодове и зеленчуци - 1 млрд. лева.
Всяка година инициативата ще подкрепя различни обекти, които имат нужда от неотложна поддръжка и защита. Тази година обектът, който ще бъде реставриран, е Паметникът на свободата на връх Шипка.