Български храни и вина надделяха в конкурса „Изборът на потребителя“, който се проведе в рамките на международните изложби „Винария“ и „Фудтех“ в Пловдив, съобщиха организаторите. Родните фирми грабнаха 11 от общо 19-те награди, присъдени от посетители след дегустации, като се конкурираха с участници в изложбата „Вкусове от Италия“. Надпреварата се организира по инициатива на „Международен панаир Пловдив” в партньорство с Университета по хранителни технологии.
Българските производители заслужиха признанието на потребителите с традиционни продукти.
Финалисти станаха пълнозърнест хляб от лимец на „Дон Батон“, сокове от ябълка, круша и дюля на „Маршал 91“, краве сирене на „Милк груп“, сусамова халва на „Дюсена“, сладко от боровинки на „Атлантик Ко“, горнооряховски суджук на фирма „Стефанов – Ив. Стефанов - 04” и овче сирене „Кефалотири“ на „Сариева къшла“.
Награда получи и фирма „Сирио бул“ за тигани с с незалепващо иновативно покритие от лава.
Сред вината бяха отличени бяло вино шардоне на изба „Малката звезда“, розе на „Винпром Карнобат“, червено вино сира на „Винзавод Асеновград“.
Кулинарите от Италия грабнаха вниманието с необичайни пасти – от шамфъстък и от артишок, с бяло кафе арабика, лимонов биозехтин, бадемови сладки, дайджестив, сурово сушен салам и сирене пармеджяно реджано, отлежавало 24 месеца.
Резултатите от конкурса потвърдиха констатацията на специалисти и участници във „Фудтех“, че българските хранителни продукти си връщат доверието на потребителите и отново ставата предпочитани за трапезата. Обратът стана възможен, след като производителите започнаха да съчетават автентични суровини и начини за приготвяне с модерни технологии и техника, за да отговорят на съвременните стандарти и изисквания на пазара. Така се стигна до триумфа на нашите храни на изложбата.
„Винария“ и „Фудтех“ бяха част от мегафорум за агробизнес, вино и храни. Той е единствената по рода си проява на Балканите за съвместно провеждане на изложения, свързани със селското стопанство, лозарството и винарството, хранителната индустрия. Над 670 компании от 29 държави показаха новости за тези отрасли в дните от 24 до 28 февруари в Международен панаир Пловдив.