Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури (ИАРА) експериментално въведе система за управление на качеството, съобщиха от ведомството. Нововъведението се очаква да получи сертификат за съответствие съгласно стандарта ISO 9001:2008 до средата на октомври, след което ще заработи ефективно. Проектът се нарича „Осигуряване на ефективен процес на предоставяне на административни услуги чрез въвеждане на стандарт за система за управление на качеството в Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури“ и се финансира по оперативна програма „Административен капацитет“ (2007-2013).
Проектът е на стойност 333 771 лв. и ще продължи 18 месеца, като след края си ще гарантира най-съвременни стандарти в световен мащаб за предоставянето на административни услуги от ИАРА и ще създаде предпоставки за постоянно подобряване на работните процеси в агенцията.
Ангажираните с внедряването на системата подробно са анализирали състоянието на управленските процеси, съществуващите информационни потоци и документооборота в ИАРА.
Под внимание е взета и структурата на ведомството, както и взаимните връзки между звената и вида и обема на услугите, които извършват. Оценени са и методите за оценка на удовлетвореността на клиентите, както и отговорностите за качеството на услугите.
До началото на юли са направени интервюта със служителите, прегледани са документите, осъществено е наблюдаване на изпълняваните дейности, а експертите от агенцията са попълнилни подробно въпросници.
Веднага след това е определен състав на Съвет по качеството, а неговите членове са преминали първоначално обучение по БДС EN ISO 9001:2008. Шестима специалисти са преминали двудневни курсове по управление на качеството и специфичните особености на системата на ИАРА, а четирима- по провеждане на вътрешни одити на системи по управление на качеството съгласно БДС EN ISO 9001:2008. Обучените служители ще бъдат ангажирани с последващо поддържане и актуализация на системата и с поддържането на сертификата.
До края на проекта ще бъде извършван периодичен мониторинг на системата за управление на качеството с цел отстраняване на евентуални несъответствия.