Българската агенция по безопасността на храните подготвя нова информационна система за регистриране на торовете и на продуктите за растителна защита. Стойността на обществената поръчка надхвъря 1,116 млн. лв., като финансирането ще се извърши с евросредства по оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) и от националния бюджет, съобщиха от ведомството.
Информационната система ще автоматизира дейността на регистрите, свързани с продуктите за растителна защита и торовете, и ще бъде завършена за 5 месеца, се посочва в заповедта, разписана от зам. директора на агенцията Тенчо Тенев. самите оферти ще се приемат до 16 часа на 18-и март 2015 г..
Новата система като цяло ще включва:
Автоматизирани процеси по публикуване и извличане на информация от регистрите;
Единен web базиран вход в системата;
Изграждане на интерфейси за обмен на данни в синхронен или асинхронен режим между системата, обслужваща регистрите на БАБХ и други системи, както вътрешни, така и външни;
Осигуряване на публичен достъп през интернет до регистрите за растителна защита и реализиране на възможности за справки по различни критерии.
С новата деловодна система на агенцията ще се позволи в регистрите да има актуална информация не само за регистрираните и забранените продукти, но и за тези в процес на регистрация, като при възможност ще може да се показва и статуса на регистрацията. Това ще намали значително натовареността на служителите по отношение на попълване на данните в регистрите, ще намали грешките в информацията и ще намали времето за обработка на регистрациите.
От друга страна ще оптимизира процеса по регистрация, като предостави обратна връзка към подаващия заявка за регистрация.Системите на Държавен фонд “Земеделие”, като по този начин ще се предостави възможност за връзка на системите или служителите на фонда да проверяват различна информация в регистрите с цел да се оптимизира процеса по предоставяне и изплащане на субсидии.
Уеб базираният интерфейс за достъп до информацията в регистрите ще позволи на бизнеса и гражданите да правят различни видове справки. В допълнение ще може да се получава обратна информация от БАБХ, касаеща статуса на съответната заявка за регистрация в регистрите.
Ще се разработи електронна услуга свързана с предоставяне на въпросната справочна информация.
Изпълнителят трябва да опише в техническото предложение подхода за реализиране на проекта - етапи, роли, артефакти (документи, модели) и основни процеси.
Създаването на информационната система по Дейност 1 трябва да се извърши по световно приета методология за разработване на софтуер, с прилагането на обектно ориентирано програмиране.
Обектно-ориентираното програмиране е избрано за лесна поддръжка и последваща нужда от развитие на системата .
Методологията за управление на софтуерните проекти трябва да включва следните етапи (наименувани съгласно нейните правила):
• Анализ на бизнес процесите;
• Анализ и спецификация на софтуерните изисквания (вкл. архитектура на информационната система);
• Проектиране и разработване;
• Въвеждане в експлоатация и Обучение.
Изпълнителят трябва да предостави най-малко следните артефакти:
• План на изпълнение на проекта
• Анализ на бизнес процесите;
• Анализ и Спецификация на софтуерните изисквания;
• Описание на архитектурата на системата;
• Изходен код;
• Тестови сценарии;
• Материали за обучение.
Подробностите по кандидатстването може да се намерят на интернет страницата на агенцията www.babh.bg.