03-02-2005 г. Приетата от правителството Национална стратегия за развитие на лозарството и винарството в Р България до 2025 г. залага на изграждането на съвременна структура на сектора, важен акцент от която са модерните, но и екологично съобразни, мощности и технологии, съобщиха от “Винпром Карнобат”. Компанията, която през последните години се наложи като една от най-проспериращите в бранша, е сред малкото в отрасъла, която инвестира в опазване на околната среда, коментират експерти. С помощта на чуждестранните си партньори изградихме модерна пречиствателна станция, която отговаря напълно на европейските изисквания и е доказателство за отговорното отношение на компанията ни към природата, живота и здравето на хората, заяви Десислава Пешева, изпълнителен директор на “Винпром Карнобат”. В проекта са вложени повече от 1 млн. щ.д. Българският бизнес отчита усилията на правителството да възроди лозарството и винарството, залагайки на този традиционен за страната ни отрасъл, донесъл ни известност, коментират от мениджърския екип на “Винпром Карнобат”. Бъдещето на бранша е свързано с инвестиции в лозарство, модерни технологии и производство на вино от качествено грозде. Затова нашата компания разработи инвестиционна програма, която предвижда засаждането на нови 10 хил. дка собствени лозови насаждения от сертифицирани висококачествени сортове грозде, категорични са от ръководството на винпрома. Създаването на лозови масиви и технологичното им обработване в съответствие с изискванията на ЕС е затруднено от разпокъсаността на земята, споделят от “Винпром Карнобат” един от сериозните проблеми пред отрасъла. Необходимо е по-скоро да се гласува закон за комасацията, който да стимулира онези производители, които желаят да обработват земята и да произвеждат качествена продукция, коментират от водещата компания. Надяваме се, че до края на 2005 г. ще бъдат готови правилата за добра производствена практика в отрасъла, които ще регламентират ясни критерии за оценка на вината, ще намалят нерегламентираното домашно производство и ще гарантират защита на производителите от фалшификации и нелоялна конкуренция, изразяват от “Винпром Карнобат” очакванията си за развитие на отрасъла през т.г. Очакваме, че подготвяната маркетингова стратегия и набраните средства във фонд “Българско вино” ще сложат началото на активна кампания по налагане автентичността на родното вино и достойното му завръщане на световните пазари, коментира г-жа Десислава Пешева.