Сигурно сте чували изразите „таратор без краставици” и „айрян без мляко” като символ на отрицание. В българския тълковен речник срещу понятието айрян е обяснено: „Кисело мляко, разбито със студена вода”. Но има ли айрян без вода? Мисията не само е възможна, но и вкусна, а всеки, който пожелае, може да опита уникалната напитка през следващата седмица напълно безплатно по време на специализираното изложение „Светът на млякото“ от 7 до 10 ноември т.г. в Интер Експо Център (ИЕЦ) – София.
У нас айрянът без вода се предлага от монтанската фирма „Войнов и Сие”, позната на пазара под марката „Огоста”. Точно този продукт ще кандидатства за Златен медал за уникалност по време на изложението. Специална комисия от утвърдени експерти ще отсява номинираните за златния приз в своите категории. Айрянът „Огоста” е продукт без аналог на нашия пазар. Производителите разкриват, че той се произвежда само от свежо фермерско мляко в мандра 1-ва категория.
Освен него, фирмата „Войнов и Сие” ще даде възможност на всички посетители на изложението да опитат узрял и неузрял кашкавал и да направят разликата между двата продукта, а също така и да получат ценни съвети как да отличават добрите млечни изделия в магазинната мрежа.
Един от предпочитаните продукти на фирмата е краве мляко 3,6% масленост по БДС стандарт, съдържащо живите млечни закваски Lactobacillus bulgaricus и Streptococcus thermophilus. Гостите ще се запознаят и с биволското кисело мляко с марката „Огоста”.
Интересът към марката „Огоста” е устойчив, а потреблението – високо. Доказателство за качеството на продуктите е фактът, че компанията е ситуирана в земеделски регион, какъвто е Северозападна България, отличаващ се с традиции в домашното приготвяне на млечни изделия. Вече 22 години компанията, позната на пазара под марката „Огоста”, остава предпочитан партньор на трапезата на българите от този регион, а вече и в София. За деветмесечието на пазара са продадени 40 тона кашкавал с марката „Огоста”. Компанията може да се похвали и с реализирани на пазара 118 хил. опаковки пастьоризирано мляко. За сравнение, за цялата 2010 г. са продадени 84 хил. броя пресни млека. За първите девет месеца на тази година са купени 73 хиляди плодови млека и напитки с марката „Огоста” – количество колкото за цялата 2009 г. Монтанската фирма „Войнов и Сие” е безспорният предпочитан производител на кисело мляко в Северозападна България. За първите 9 месеца на тази година компанията е реализирала 1,297 млн. кофички кисело мляко. Посочените данни са в абсолютна величина за регион Северозападна България и София-град. Всички продукти с марката „Огоста“ се произвеждат без растителни мазнини и единствено и само от свежо фермерско мляко.
Специализираното изложение „Светът на млякото“ ще се състои в рамките на по-голяма изложба, посветена на храните и напитките от цял свят. Изложението ще бъде отворено от 7 до 9 ноември от 10:00 до 18:00 часа, а на 10 ноември – до 16:00 часа. Официалното откриване на изложението ще се състои на 7 ноември (сряда) от 14:00 ч . в централното фоайе на Интер Експо Център (ИЕЦ) – София. Щандът на монтанската фирма „Войнов и сие“ е в зала 2, D2-ъглов.