Massey Ferguson първи оборудваха трактор с новата технология при двигателите за селективна каталитична редукция (SCR). Сега, когато другите производители все още следват техните стъпки, MF обявяват следващия си ход с пускането на система SCR от второ поколение като стандартно оборудване за всички модели в обхвата 270–370 к.с. на серията MF8600.
Спечелилият награда MF8690, беше първият трактор в света, използващ напредничавата SCR технология за намаляване на вредните емисии и повишаване на икономичността при разхода на гориво. SCR от второ поколение е най-новата стъпка на Massey Ferguson в дългосрочната стратегия и планирания отговор на новите строги правила за емисиите от изгорели газове Stage3 (EU) / Tier4 Interim(US).
Системата SCR се приема за най-ефективния и елегантен инженерен отговор на новите изисквания за емисиите от изгорели газове.
„Чрез системата SCR газовете се обработват отделно след изгарянето, което означава, че няма необходимост от значителни промени по двигателя”, обяснява Мартин Уейкли, търговски инженер на Massey Ferguson. „За разлика от алтернативните решения, това не изисква никакви допълнителни вентили, турбокомпресори, разширение на охлаждащите модули или съществени изменения в настоящия дизайн на двигателите. Освен това, тя не използва никакви вътрешни за двигателя компоненти или външни филтърни корпуси.” Системата SCR от второ поколение няма огромни филтри или външни допълнения - технологията се вгражда в оригиналния дизайн на трактора. Например оригиналният ауспух е напълно готов за дизеловия оксидиращ катализатор (DOC), който не пречи по никакъв начин на видимостта. DOC е проточно устройство, а не филтър и няма никаква нужда от поддръжка.
Уникалният DOC има прост, компактен и ефективен дизайн и включва AdBlue® дозатор. Първичните изгорели газове минават през цилиндричен елемент със специално обработена пореста структура, която има оксидиращо действие преди третирането от SCR. Обработените газове излизат от другата страна, където има инжектор, който дозира количеството на течността AdBlue®, необходима за разграждане на азотния оксид до безвредни газове.
[B%]КАТАЛИЗАТОРИТЕ СА ВЪТРЕ В АУСПУХНАТА СИСТЕМА[%B]
Иновативната “CAT Chamber” ауспухна система е още един компактен и елегантен инженерен проект. Вътре в тръбата, газовете преминават през цилиндричен заглушител, два SCR катализатора и два „Slip” катализатора, където газовете се обработват преди да бъдат изхвърлени навън. Използването на два комплекта катализатори позволява паралелно третиране на газовете, което повишава ефективността при намален обем на корпуса.
Разработенa съвместно с доставчиците AGCO SISU POWER и Bosch, системата Massey Ferguson SCR от второ поколение е специално предназначена за селско-стопански приложения. Тъй като е планирана още в първоначалните проекти, тя е неразделна част от трактора.
С последните промени, много от управляващите параметри на системата за дозиране на AdBlue® са преместени директно в електронния блок за управление на двигателя (ECU). Резервоарът за AdBlue® е увеличен на 60 литра и вече се монтира вътре в големия 630-литров резервоар за гориво. Нова електрическа подгряваща система поддържа температурата на AdBlue® постоянна, за да се осигури оптимална производителност при всякакви температури.
[B%]ПО-ВИСОКА ИКОНОМИЧНОСТ[%B]
Цялата серия MF8600 е оборудвана с 8,4-литрови AGCO SISU POWER e 6-цилиндрови двигатели, с четири вентила на цилиндър, турбокомпресор и интеркулер. При запазване на изходната мощност и въртящия момент, модерните двигатели с SCR от второ поколение са оборудвани с нови дюзи и нова Common rail система за впръскване на горивото с по-високо налягане. Комбинирано с електронния блок за управление на двигателя (ECU), това повишава икономичността при разхода на гориво и намалява номиналните обороти до 2100 об./мин., което от своя страна намалява шума.