Европейската комисия одобри мерки за повишаване на информираността и промоция на земеделски продукти от седем държави от общността в трети страни. Става въпрос за вина, плодове и зеленчуци, меса, алкохолни напитки, зехтин и органични продукти, както и специфични продукти от запазени географски региони, произведени във Франция, Гърция, Италия, Литва, Полша, Португалия и Румъния. По тези програми ЕС ще отпусне 11,1 млн. евро или половината от общия бюджет.
„Повишаването на видимостта на европейските продукти на външните пазари е основен приоритет. Виждам огромен потенциал за продажби на външните пазари, където хората държат на историята, която седи зад тези висококачествени хранителни продукти и вина", отбеляза комисарят по въпросите на земеделието в ЕС Мариан Фишер Боел.
Според правилата със средства от ЕС могат да се спонсорират до 50% от бюджета на програми за промотиране на европейски земеделски стоки на външните пазари. Тези мерки могат да бъдат насочени към ПР-активност или реклама, като целта е да изтъква предимствата на европейските стоки, особено качествата на продукта, хигиената при производството, безопасността, етикетирането на стоките в ЕС, опазването на околната среда или защитата на животните.