Българското кисело мляко държи дял от 60% на японския пазар. Това стана ясно на среща между посланика на Япония в България Н.Пр. Цунехару Такеда и министъра на земеделието Мирослав Найденов, пише в. Стандарт. Близо 40 милиона японци ядат кисело мляко, посочи посланикът. Държавната фирма "Ел Би булгарикум", която държи оригиналната закваска за българско кисело мляко, и японската компания "Мейджи Деъриз" работят успешно по три договора за производството на млечни продукти. Двете фирми си сътрудничат и във връзка с наименованието "България" на киселото мляко в Азиатския регион. Прави се опит пазарът на родното кисело мляко да се разшири и в други страни от Азия.
България е известна в Япония и с розовото си масло и храните си, които са вкусни и екологично чисти. Можете да разширите износа на плодове, зеленчуци, месо, както и на български вина за Япония, обясни посланикът. Найденов допълни, че освен киселото мляко и розовото масло атрактивен продукт за японците може да бъде и българското саламурено сирене.