Начало » Пазари » Животинска продукция
20.07.2017 г.

Цената на маслото в германските супермаркети достигна рекордни стойности

Млечните продукти поскъпват масово вследствие повишаване на изкупните цени на млякото

През последните месеци цените на млечните продукти в Германия показват уверен растеж, като маслото в местните супермаркети през юни струва с 60% повече, отколкото през същия месец на миналата година, поскъпването при изварата и ултрапастьоризираното мляко достигна 26%, а на твърдите сирена – 11%, сочат данни на германското Федерално статистическо бюро, цитирани от „Дойче Веле”. Тенденцията се запазва и през юли, като 2 от лидерите на пазара – веригите супермаркети  Aldi Nord и Aldi Sud, по които по традиция се ориентират и останалите търговци на дребно – за трети път през последните 3 месеца промениха ценоразписите за маслото. През май опаковката от 250 грама масло поскъпна с 10 евроцента до 1,29 евро, през юни – с 20 евроцента до 1,49 евро, а през юли – с още 30 евроцента до 1,79 евро.

Никога маслото от този клас не е струвало толкова скъпо в Германия, а основната причина за резкия отскок на цените е значителното повишение на изкупните цени на млякото – лоша новина за потребителите, но добра за фермерите, голяма част от които заради продължителния период на изключително евтино изкупуване на продукцията им с мъка свързваха двата края. Ако преди година преработващите предприятия изкупуваха суровото мляко по 23 евроцента за килограм, сега вече плащат средно по 33 евроцента, а договорите за доставки през следващите 12 месеца се сключват на борсите по средни цени от 37 евроцента за килограм, посочват от Германската асоциация на фермерите.

Експертите на организацията обясняват ръста в търсенето на мляко най-вече с разширяването на производството на масло и различните видове сирена. Според техните наблюдения модата на обезмаслените хранителни продукти е преминала върха си и потребителите както в Германия, така и на външните пазари се връщат към стоки с по-високо съдържание на мазнини. Същевременно с цел повишаване на качеството на продукцията хранително-вкусовият бранш свива използването на палмово масло и активно изкупува животински мазнини.

Като друга причина за поскъпването на млякото е посочено намаляването на производството. През юни компанията Deutsches Milchkontor, която е сред лидерите в млечния бранш, обяви намерението си в началото на 2018 г. да затвори най-малко 2 от своите 23 специализирани завода. По данни на Федералната асоциация на германските млекопроизводители за 12-те месеца между юни 2016 г. и май 2017 г. включително 5 хил. ферми в страната или са прекратили дейността си или са се препрофилирали, изоставяйки отглеждането на едър рогат добитък.

Организацията регистрира мащабна вълна на разоряване или препрофилиране на фермите в Германия от април 2015 г., когато бяха премахнати квотите за производство на мляко в Европейския съюз, действали в продължение на над 30 години. Впоследствие тежкото положение се задълбочи със забраната, която Русия наложи през август 2014 г. върху вноса на хранителни стоки и селскостопанска продукция от държавите-членки на ЕС, включително на млечни продукти, в отговор на санкциите, които те приеха срещу нея заради окупирането на Крим и положението в източна Украйна. Загубата на важния руски пазар задълбочи кризата в млечния сектор на фона на свръхпроизводството на мляко в общността и оказа допълнителен натиск върху и без това значително понижените цени.

Цената на маслото в германските супермаркети достигна рекордни стойности
12879
 

Последни материали
Виж
1558 проекти за технологична и екологична модернизация за над 320 млн. лв. са одобрени по НПВУ
Над 600 противоградови ракети са изстреляни в Пловдивско, Хасковско, Старозагорско и Сливенско през последните часове
Промените в Наредба за интервенциите по директни плащания са качени за обществено обсъждане
Започна Кампания 2024 по директни плащания
24 проекта за центрове за подготовка и съхранение на плодове и зеленчуци получават финансиране по НПВУ
ДФЗ изплати близо 10 млн. лв. на 5 094 малки фермери за Кампания 2023
Актуална анкета сред работодателите
Анкета сред бизнеса показва, че през 2024 г. в земеделието не се очаква увеличение на заетостта
Свързани материали
Виж
Германия създаде нов консултативен съвет за растителна защита
При свинефермите спадът достига 13 на сто
Животновъдните ферми в Германия са намалели с 4 на сто за 3 години
Най-значим е при говеждото, докато при пилешкото е отчетен ръст
Задълбочава се тенденцията за спад в потреблението на месо в Германия
Рентата в Германия достигна 357 евро на хектар
Сред страните от ЕС лидер в доставките е Румъния
Германия почти удвои вноса на рапица от Украйна
Федерална програма
Германия задели един милиард евро за реорганизация на свиневъдството
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини