Центърът за селскостопански маркетинг към унгарското министерство на земеделието, Унгарската браншова организация на производителите на плодове и зеленчуци, Маркетинговият съвет FruitVeB, Националната асоциация на селскостопанските производители, Националната служба за безопасност на храните и 7 вериги магазини започват популяризирането на консумацията на ябълки местно производство в страната, съобщи електронното издание TozsdeForum.
Кампанията има за цел да увери потребителите във високото качество на унгарските ябълки и да ги запознае с богатството от местни сортове. Мероприятията ще продължат от 27 октомври до 10 декември, като търговците на дребно ще предлагат на клиентите си да опитат местното производство и да установят прекрасния вкус на плодовете. Пет от участващите в популяризирането вериги са чуждестранни.
На церемонията по представянето на кампанията главният секретар на министерството на земеделието Церван Дьорд подчерта, че макар ябълките да са сред най-балансираните в хранително отношение плодове, „вътрешното потребление на ябълки през миналата година е около 30 килограма на човек, докато през тази е намаляло наполовина”. По думите му „увеличаването на консумаията на ябълки не само ще ни помогне да предпазим здравето си, но и ще подобри ситуацията с приходите на местните производители на ябълки”.
Ябълковите градини в Унгария са разположени на 32 800 хектара, а страната е на 6-то място по производството на тези плодове в Европа, посочват от изданието.