Начало » Новини » Света
23.11.2015 г.

Какво искат потребителите в САЩ от фермерите и производителите на храни

Проучване

Sinor.bg

Ново проучване в САЩ показва, че по-голямата прозрачност увеличава доверието на потребителите в храните, съобщиха от американския Център за почтеност в хранителната индустрия, цитирани от електронното издание Agri Marketing. Проучването е обхванало 2 хил. души и е проведено под надслов „Ясен взор върху прозрачността и как тя изгражда доверието у потребителите”. То дава недвусмислени доказателства, че прозрачността изгражда доверие и предопределя най-ефективните практики за изграждане на доверие у потребителите. „Прозрачността дава резултат. Разполагаме със статистически данни, които демонстрират, че една увеличаваща се прозрачност във фермите, производството и преработката на храни ще повиши доверието на потребителите в конкретен продукт или марка”, заяви Чарли Арнът, главен изпълнителен директор на центъра.

Проучването през тази година е било насочено в най-голяма степен към следните теми: въздействие на храната върху здравословното състояние, безопасност на храните, въздействие върху околната среда, права на работещите в бранша, отношение към животните, отглеждани за храна, и морал в бизнеса за производство на храни. То е имало за цел да установи какво е най-важно за потребителите, когато става въпрос за изграждане на доверие в даден продукт или марка – политиките, практиките, представянето или проверката.

„Проучването показа, че практиките на компаниите са най-важни в 5 от 6-те най-важни теми на изследването. Потребителите искат да са наясно в по-голяма степен какво точно правят компаниите в тези области. Те искат също така да получат обвързващи обещания след задаване на въпроси на уебсайта на компанията и очакват директни навременни отговори”, посочи Арнът. Практиките включват дейности като осигуряване на информация върху етикетите на продуктите, поемане на обвързващи обещания чрез уебсайта на компанията, осигуряване на публичен достъп до одити на фирмената дейност, извършени от независими оценители, както и защита за изнеслите разобличаваща информация за компаниите.

„Практиките представляват афиширане на ценностите на компанията в действие и нашето проучване показа, че споделените ценности са основата за изграждане на доверието. Проверките за отношението към животните и практиките за безопасност на храните от независими организации представляват минималното ниво на инвестиции в прозрачността, но тъй като външни за компанията хора ще докладват за представянето й, проверката им не отразява нейните ценности, а поради тази причина не са толкова показателни, както проявите на прозрачност от самата компания”, коментира Арнът.

Анкетираните са били запитани и кой според тях носи най-голяма отговорност за прозрачността – фермерите, компаниите за производство и преработка на храни, бакалиите или ресторантите. „Проучването показа ясно, че потребителите държат отговорни в най-голяма степен компаниите за прозрачността по всички 6 най-важни теми. Дори когато става въпрос за отношението към животните във фермите – там, където всеки би решил, че хората ще държат отговорни фермерите – потребителите ни заявиха, че компаниите са отговорни в най-голяма степен. Това може да накара компаниите за производство на храни да изискват допълнителна информация от доставчиците си и да представят повече информация на потребителите, когато става въпрос за отношение към животни, отглеждани за храна”, смята Арнът.

От центъра проучват идеята за прозрачността от 3 години и са разработили свой индекс за нея, за да осигурят на компаниите необходимото им средство за ефикасно демонстрирана прозрачност. Наскоро неговата предварителна версия е била изпробвана в компаниите „Campbell's Soup”, „ConAgra”, „Hershey”, „Kroger”, „Smithfield Foods”, „Tyson Foods”, „DuPont”, „Monsanto” и „Phibro Animal Health”. „Вярваме в прозрачността, тъй като хората искат гаранции, че храната им се произвежда отговорно. Проучването на Центъра за почтеност в хранителната индустрия ни помага да разберем какво очакват и какво искат да знаят потребителите”, заяви д-р Кристин Дохърти, вицепрезидент за устойчивото производство на храни в „Tyson Foods”.

Резултатите от теста на индекса показват както силни страни, така и възможности за компаниите да осигуряват по-добре важна информация за задоволяване на очакванията на потребителите по отношение на прозрачността. Компаниите са получили високи оценки за осигуряване на информация за въздействието на храната върху здравословното състояние, за безопасността на храните, околната среда и бизнес морала, демонстриран на официалните им уебсайтове. Областите, в които имат възможности за развитие, са представянето им в отговор на изискванията на потребителите и осигуряването на информация за това как могат да докажат своите практики. Създателите на индекса ще продължат да прецизират изчисляването му, като ще бъдат разработени специфични критерии за компаниите за производство на храни, фермерите, ресторантите и търговците на дребно.

За четвърта поредна година потребителите са били запитани и дали хранителният сектор в САЩ върви в правилната посока. Утвърдителни отговори са дали 40% от анкетираните и това представлява слабо отстъпление спрямо миналата година, но значително над онези 30% през 2012 г. Освен това през последните години разочарованите от развитието на нещата в сектора са намалели с 11 процентни пункта.

От участниците в проучването е бил потърсен и отговор за опасенията им по 12 проблема от по-широко естество като разходите за здравеопазване, безработицата, личното им финансово състояние, глобалното затопляне и климатичните промени, доколко достъпна е храната и колко е безопасна. Близо 75% са определили разходите за здравеопазване като най-голямо притеснение, следвани от нарастващите разходи за храната, икономиката на страната, цените на здравословните храни и нарастващите разходи за енергоносители. Като цяло обаче потребителите се притесняват в по-малка степен за тези проблеми, отколкото преди година.

Какво искат потребителите в САЩ от фермерите и производителите на храни
4378
 

Последни материали
Виж
Предстоящо
На 24 април Главчев, Петкова и Тахов се срещат с фермерски организации
БАБХ
От днес започва пролетната ваксинация на лисиците срещу бяс
Инспекция по труда
Гергьовден няма да се компенсира с допълнителен почивен ден и 7 май ще бъде работен
Служебен министър на иновациите и растежа
Росен Карадимов: Ще изработим нова стратегия на Българската банка за развитие
Могат да участват фирми в областта на хранително-всуковата промишленост и агросектора
На 25 април се организира българо-украински бизнес форум
Кадрови промени
Президентът разписа указа за назначението на Георги Тахов като министър на земеделието и храните
Свързани материали
Виж
Доверие на потребителите през октомври
Потребителите в градовете са песемисти, на село - оптимисти
Позиция на БГ ФИШ!
Рибопреработватели с остра критика срещу асоциацията на потребителите
Поскъпването заради високите разходи за фуражи и енергия разколебават потребителите
Търсенето на свинско в света ще намалее през второто шестмесечие
Законодателство
Еврокомисията с нови правила в защита на потребителските права
Позиция на асоциацията
Потребители питат защо КЗП е допуснала неравноправна клауза в общите условия на мобилните оператори
С обслужване и на английски език
От 2022 г. ще има телефон за административно обслужване на потребителите
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини